tisdag 12 maj 2009

Freedom Surf Contest by oss på STN


Nu har de varit fullt upp de sista tiden men uj så skoj de har varrt.
Denna helgen hade vi vår årliga surftävling nere i Waikiki, två heldagar lördag o söndag mitt i mitten av turist plejset = exponering!
Det hela började på fredag då mitt team började arbeta kl 12 mitt på dagen med att lasta allt som skulle ner till stranden. Jobbade mer eller mindre hårt fram till klockan 8. Fem minuter innan vi åkte fick jag reda på att vi skulle sova över på stranden vilket var en aning överasskande men det var riktigt nice faktist.
Sen vare upp klockan 5:30 igen för att få färdigt allt innan allt började klockan 7.
Alla förberedelser gick helt problemfritt och smidigt. Mitt teams uppgift under helgen var att "vara vid scenen när nån artist spelade" så det var ju rätt chill ;) Men vi hjälpte ju såklart till där det behövdes och så ändån.













Allt som allt hade vi en grymt lyckad surftävling med ca 250 deltagare! och och och jag kom inte sist i mitt heat :D Heat = 7 pers är helt ensamma i vattnet och har 15 minuter på sig att visa sina skills för domarna, jag kom 6:a efter nästan lyckad våg. För mig och min skönhet till longboard är 15 minuter inte riktigt tillräckligt :P Himla roligt var det iaf och det var verkligen inte många nyburgare (stavning) som deltog, dock min roomie Martin var med i mitt heat ;)

Juste, jag har tatuerat mig också =)

Efter denna wunderbara tävling stannade jag och Joel kvar i Waikiki med våra nya vänner från Skövde som bott med oss på STN ett tag och bodde på deras hotell en natt så vi kunde få en heldag på beachen dagen efter, fettnice! hotellfrukosten var god den med ;)
Väl nere på stranden kom resten av vårat crew också så vi var ju ett redigt gäng den dagen med :D Sen på kvällen tog vi en $1 movie på vägen hem.

5 kommentarer:

  1. Absofreakinlotely coolt jag gläds med dig.Vore veldig najst att se lite video ifrån er ger känsla gör det mer prata lite med folk eller filma lite av lokalmiljö coh prata med locals vore sjusst.HUr går det med kameraet när får du det tillbaka?fota i RAW för speciella bilder och spar dom till ditt bästa bilderbildarkiv som du kan tjäna pengar på!!!!foto massor du vet schanger bilder utan personer annars MÅSTE du skriva et model release.Jag skall ut och fota nu med Johan Alp koutsläpp på landet 1000 pers kommer!!
    Hugs

    SvaraRadera
  2. .."Hawaiian tropic"... all the way...:)!

    SvaraRadera
  3. feta bilder;) du ser ut o ha de riktigt nice bro! Piz

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag heter Caroline och jobbar för tillfället i Seattle, WA. Om ungefär tre veckor är det tänkt att jag ska flyga ner till Honolulu för en veckas semester och jag åker helt ensam. (Vet inte riktigt vad jag gett mig in på :P)
    Det skulle vara kul att träffa lite folk som är "insatta" i Hawaii-livet, så om du är intresserad av att träffas nån dag kan du väl höra av dig. (Jag ska bo på ett hostel nära Waikiki Beach.)
    Hoppas du har det bra där nere!

    SvaraRadera